понедељак, 16. фебруар 2015.

Paulo Koeljo



Zahir


Zašto?
Vredi li uopšte odgovarati na to pitanje?
Ne. Budući da se u odgovoru krije moja nesposobnost da uza se zadržim
ženu koju volim. Vredi li je pokušati pronaći kako bih je uverio da mi
se vrati? Preklinjati, isprositi još jednu priliku za naše venčanje?
Izgleda smešno: bolje je patiti kao što sam i pre patio, kada su me,
na kraju, ostavljali oni koje sam voleo. Bolje je lizati rane, i to sam u
prošlosti radio. Neko ću vreme misliti na nju, postaću čangrizav,
živciraću svoje prijatelje jer nemam o čemu misliti do o odlasku svoje
žene. Trudiću se pronaći opravdanja za sve što se dogodilo, danima i
noćima ću se prisećati svakoga trena što sam ga uz nju proveo, na kraju
ću zaključiti da se grubo ponela prema meni, koji sam se uvek trudio
činiti ono najbolje.
Naćiću si druge žene. Dok budem hodao ulicama, svakim ću trenom
susretati osobu koja bi mogla biti ona. Patiću danonoćno. To može
trajati nedeljama, mesecima, možda i celu godinu.
Sve dok se jednog jutra ne probudim, primetim da mislim na nešto
drugo i shvatim da je ono najgore prošlo. Srce je zgaženo, ali oporavlja
se i ponovno prepoznaje lepotu života. Već se to dogadjalo, dogodiće se
ponovno, u to sam siguran. Neko odlazi zato što će neko drugi doći –
ponovno ću pronaći ljubav.
Pretpostavimo da dva vatrogasca ulaze u šumu da ugase jedan mali
požar. Na kraju izađu i krenu na obalu nekog potoka. Jednom od njih je
lice potpuno prekriveno pepelom, a drugom je savršeno čisto.
Pitanje: koji od njih dvojice će se umiti?
- Kakvo glupo pitanje: Očigledno onaj čije je lice prljavo.
- Greška: onaj čije je lice prljavo pogledaće drugoga i pomisliti da

je isti kao on. I obrnuto: onaj čije je lice čisto videće čađavo lice
svog prijatelja i pomisliti: sigurno sam i ja prljav, moram da se
umijem.
- Šta time hoćeš da kažeš?
- Hoću da kažem, da sam shvatio da sam u ženama koje sam voleo oduvek
tražio samoga sebe. Posmatrao sam njihova čista, lepa lica i u njima
video svoj odraz. S druge strane, one su posmatrale mene, videle pepeo
koji mi je pokrivao lice i, ma koliko bile pametne i sigurne u sebe i
one su u meni videle svoj odraz i smatrale da su gore nego što jesu.
Molim te, ne dozvoli da se to i tebi dogodi.

Нема коментара:

Постави коментар